STEADFASTLY FAST FAST (SELAMAT BERPUASA)


Best wishes
to all kind-hearted and peace-loving
Moslem men women and children
who seek to rid of corrupt leaders.

Happy fasting
and have a blessed Ramadhan.
Delay sahur (within its time)
Hasten iftar (when it's time)


Ucapan selamat
untuk semua Muslimin dan Muslimat
yang berjiwa baik dan cinta keamanan
yang cuba menolak pemimpin kotor.
Selamat Berpuasa
dan moga diberkati dalam Ramadhan.
Lambatkan sahur (dalam waktunya)
Segerakan buka (bila waktunya)

HOW ADVANCED! Part 2 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 2)

What Invasion? We Were Never Invaded!
Penaklukan? Kita Mana Pernah DiTakluk!



Yup. Just like what was stated by the national historian professor, when was our country ever colonized or invaded! Whomever says we were colonized by the British or were invaded by a group of Indonesians wielding sharpened bamboos as weapons, that's simply rubbish!

After all, that was an old story! This is 2012. That talk about a group of Indonesians feeling dissatisfied and highly upset, even madly angry at our country, was back in 2009.

Er, but wait... what's this report here...?

*******
From in.reuters.com (28-06-2012):

Malaysia steps on Indonesia's toes in dance dispute
(Reuters) - Malaysia is separated from Indonesia's Sumatra island by just 40 miles of water, but an ocean has opened up between them over who owns a traditional dance, the latest in a series of disputes between the Southeast Asian neighbors.


The feud, one of many over issues as diverse as culture, pollution and borders in the region of 600 million people, adds to the difficulties leaders face in trying to turn Southeast Asia into a unified economic community by 2015.



Malaysian efforts to promote the Tor-tor folk dance and Gordang Sambilan drum performance - both with origins in Sumatra - as its own cultural heritage sparked protests this month in Jakarta, where a group torched Malaysia's flag and threw stones at its embassy. The violence was a sharp contrast to the Tor-tor itself - a gentle, traditional dance featuring a mix of subtle hand and leg movements.

.....

The case has touched a raw nerve in Indonesia, which has previously argued with Malaysia over who claims the rights to folk music, batik textiles and spicy beef Rendang curry.
.....

"Malaysia is a small country. It would only take us five days or a week to burn it," said an executive in Jakarta originally from Sumatra, who declined to be identified because of the sensitivity of the issue.
.....
While anger will soon dissipate, a common sentiment heard in Indonesia is simply disappointment that Malaysia feels the need to "steal" its culture. From the Malaysian perspective, it is simply about preserving culture that is in danger of dying out.

"Recognizing these two cultures under the act doesn't mean that it is being 'claimed' and owned by Malaysia. What we hope is, through the registration of the cultures, they can be preserved and widely promoted," said Ramli Abdul Karim Hasibuan, president of the Mandailing association in Malaysia.

Scholars say the Mandailing people in Malaysia did not resist colonial British attempts last century to label them as Malay, which led to their culture evaporating, whereas traditions have been preserved better in Sumatra, Indonesia's largest island and full of different ethnicities.

The younger generation, more likely to dance to hip-hop than the Tor-tor, is more concerned about who wins between Malaysia and Indonesia on the soccer pitch, though haze pollution in Kuala Lumpur from Indonesian land-clearing fires is a real irritant.



"Keep your dances and your culture. While you're at it, keep your haze to yourself too," said Twitter user @mediha_m, responding to Indonesians on the social media site lambasting Malaysia's cultural poverty.



Iye. Macam yang dinyatakan oleh profesor sejarahwan negara, mana pulak negara kita pernah dijajah atau ditakluk! Sesiapa kata kita ada kena jajah oleh orang British atau ditakluk dengan sekumpulan rakyat Indonesia yang mengacukan lembing buluh sebagai senjata, itu mengarut je!

Apa pun, itu cerita lama! Ini dah 2012. Cakap2 pasal sekumpulan rakyat Indonesia tak puashati dan amatsangat terusik malah gilababi marah pada kita, itu 2009 dulu.

Eh, tunggu kejap... berita apa pulak ni...?

*******
Dari in.reuters.com (28-06-2012):

Malaysia menyinggung perasaan Indonesia dalam sengketa tarian
(Reuters) - Malaysia terpisah dari pulau Sumatera, Indonesia, hanya dengan air sejauh 40 batu, tetapi jurang seluas lautan telah terbentuk antara keduanya tentang siapakah pemilik sebuah tarian tradisi, isu terbaru dalam siri sengketa antara dua jiran di Asia Tenggara ini.

Perbalahan ini, satu dari banyak isu-isu pelbagai seperti kebudayaan, pencemaran dan sempadan, di rantau yang dihuni 600 juta, makin menyukarkan para pemimpin yang ingin menjadikan Asia Tenggara suatu kelompok berekonomi seragam menjelang 2015.

Usaha Malaysia menggalakkan tarian trdisi Tor-tor dan gendang Gordang Sambilan - dua-duanya berasal dari Sumatera - sebagai warisan budaya sendiri telah meledakkan beberapa protes di Jakarta bulan ini, dengan satu kumpulan membakar bendera Malaysia dan melontar batu pada kedutaannya. Keganasan ini jauh bertentangan dari Tor-tor sendiri - suatu tarian tradisi yang gemalai memaparkan campuran pergerakan lembut kaki dan juga tangan.

.....
Kes ini menyentuh sensitiviti rakyat Indonesia. yang sebelum ini bertekak dengan Malaysia pasal hakmilik muzik tradisi, kain batik dan rendang daging.
.....

"Malaysia kecil sahaja. Kami cuma perlu 5 hari atau seminggu untuk membakarnya," kata seorang eksekutif di Jakarta tapi berasal dari Sumatera, yang tidak mahu dikenali akibat sensitifnya isu ini.

.....
Sedangkan kemarahan akan reda segera, satu perasaan yang biasa di Indonesia ialah kekecewaan ke atas Malaysia yang berfikir perlu untuk "mencuri" budaya mereka. Dari pandangan Malaysia, ia hanyalah demi memelihara budaya yang dikhuatiri lenyap.

"Mengiktiraf dua budaya ini di bawah akta itu tidaklah bermakna ianya dituntut dan dimiliki oleh Malaysia. Apa yang kami harap ialah, menerusi pendaftaran budaya ini, ianya boleh dipelihara dan dipromosi dengan meluas," kata Ramli Abdul Karim Hasibuan, presiden persatuan Mandailing di Malaysia.

Pakar berkata kaum Mandailing di Malaysia tidak menentang usaha penjajah British di abad lepas yang melabel mereka sebagai Melayu, ini membawa kepada kehilangan budaya mereka, walhal tradisi lebih terpelihara di Sumatera, pulau terbesar di Indonesia dan penuh dengan pelbagai kaum.

Anak muda, lebih berkemungkinan menari hip-hop berbanding Tor-tor, lebih risaukan siapa yang menang antara Malaysia dan Indonesia di atas padang bola, namun pencemaran jerebu di Kuala Lumpur akibat pembakaran terbuka di Indonesia memanglah merimaskan.

"Simpanlah tarian dan budaya kamu. Sambil tu, simpan jugak jerebu kamu untuk diri sendiri." kata pengguna Twitter @mediha_m, menjawab rakyat Indonesia dalam laman media sosial itu, yang menghentam kemiskinan budaya Malaysia.



Kelakar Malaysia Lawan Indonesia: Kapalselam, Buluhruncing Dan Dukunpower (Funny Malaysia Vs. Indonesia: Submarine, Sharpened Bamboos And Super Shamans) www.klakka-la.blogspot

Get your ABU T-Shirt now, and automatically donate for a good and popular cause! Click on the "T-Shirts" tab at the top of the page
Dapatkan Kemeja-T ABU sekarang, dan dengan otomatik menderma untuk perjuangan murni yang menyemarak! Klik pautan "T-Shirt" di bahagian atas laman


My Foot Note:
No Spitting!
We Don't Want Dirty!
We Want Clean Elections!

We Want Freedom of Assembly!
X Water Cannons!
X Tear Gases!

Serius 1Malaysia: ABU Kata Jangan Meludah! Kami Tak Nak Kotor! Kami Mahu Bersih! (Serious 1Malaysia: ABU Says Don't Spit! We Don't Want Dirty! We Want Clean!) www.klakka-la.blogspot


Catatan tapakkakiku:
Dilarang Meludah!
Kami Tak Nak Kotor!
Kami Mahu Pilihanraya Bersih!

Kami Nak Kebebasan Berhimpun!
X Meriam Air!
X Gas Pemedihmata!

Serius 1Malaysia: ABU Kata Kami Mahu Bersih! Kami Tak Nak Kotor! Kami Tak Nak Meriam Air Dan Gas Pemedihmata! (Serious 1Malaysia: ABU Says We Want Clean! We Don't Want Dirty! We Don't Want Water Cannons And Tear Gases!) www.klakka-la.blogspot



ABU T-SHIRTS BY KLAKKA-LA (KEMEJA-T ABU OLEH KLAKKA-LA)

ABU: Anything But UMNO-BN (ABU: Asalkan Bukan UMNO-BN)

Why ABU?
Because we want change.
The people of Malaysia want change.
We are fed-up with people holding power, people distinguished as VIP's, and people endeared as cronies, who have all mercilessly, unashamedly and unabatedly been raking the wealth of our nation, while we the people have only been getting measly small change.
The time has come for the people of Malaysia to go for a BIG change.

The time on the GE Clock is already past 12. They cannot reverse time, and the Clock won't go back to 1 - They cannot undo the innumerable wrongs they have done. So, when the GE Clock strikes 13, time's up for UMNO-BN. Because we the people are gonna bowl 'em over. They can try to defend or fight, but we the people are gonna strike, and UMNO-BN is gonna strike out!

**********************************************************

Change means that what was before wasn't perfect. People want things to be better.
Esther Dyson

He who rejects change is the architect of decay. The only human institution which rejects progress is the cemetery.
Harold Wilson

If we don't change, we don't grow. If we don't grow, we aren't really living.
Gail Sheehy

We emphasize that we believe in change because we were born of it, we have lived by it, we prospered and grew great by it. So the status quo has never been our god, and we ask no one else to bow down before it.
Carl T. Rowan

Change in all things is sweet.
Aristotle

**********************************************************

Sama2 kita rai dan bantu menyemarak kebangkitan perjuangan gerakan ABU. Dapatkan T-Shirt Siri ABU penghasilan penulis sekarang.
TERKINI!!! Sempena demam pilihanraya (atau demam tunggu bila la nak diumumkan tarikh pilihanraya ni??!) maka bagi setiap helaian Siri ABU yang dijual dari sekarang hingga hari terakhir berkempen (malam sebelum hari mengundi) bagi PRU13, 10 peratus harga jualan akan disumbangkan dengan ikhlas oleh penulis kepada mana2 dana PRU13 Pakatan Rakyat atau parti komponennya, yang.berjaya dikesan oleh penulis kelak.

Berbaju,
Boleh bersedekah.
Janganlah tak berbaju,
Kamu terbarai perut boroi kami terbarai ketawa berdekah


Let us together celebrate and support the uprising of the ABU movement. Get the ABU Series T-Shirt designed by the writer now.
UPDATE!!! In view of the election fever, (or the fever from having kept in suspense too long regarding the election date?) for each of these ABU Series sold from now until the last day of campaigning (the night before voting day) for GE13, 10 percent of the selling price will be donated in sincerity by the writer to whichever Pakatan Rakyat's or its component parties' GE13 fund(s), that will be successfully tracked down by the writer.

Get a tee,
And automatically make a donation,
Don't go around shirtless like a monkey,
Ugly flabby tummies are never a visual attraction!


ABU Series T-Shirt
Design Name: When The GE Strikes 13
Design Code: ABU-GE13-0212

Type: Cotton/ Short Sleeve/ Round Neck
Color: White
Sizes: S (19in)/ M (20in)/ L (21in)/ XL (22in)
Price: RM 35/pc (within Malaysia) / USD 16/pc (outside of Malaysia)
(delivery cost already included!)
Note: Please place cursor over picture below to view the enlarged front graphic. If your browser doesn't support the feature, please click [here] to view, or click on the "T-Shirts" tab at the top of the page (below the blog title)


ABU Series T-Shirt
Design Name: Bowl 'Em Over!
Design Code: ABU-BOWL-0112

Type: Cotton/ Short Sleeve/ Round Neck
Color: Black
Sizes: S (19in)/ M (20in)/ L (21in)/ XL (22in)
Price: RM 35/pc (within Malaysia) / USD 16/pc (outside of Malaysia)
(delivery cost already included!)
Note: Please place cursor over picture below to view the enlarged front graphic. If your browser doesn't support the feature, please click [here] to view, or click on the "T-Shirts" tab at the top of the page (below the blog title)


Catatan:
Sila buat pembelian dan bayaran di bawah ini supaya kami dapat proses permintaan anda.
Harga sudah termasuk yuran pos dan Paypal.
Untuk penghantaran luar Malaysia, sila e-mel butiran anda termasuk lokasi penghantaran (peringatan: pastikan anda isikan alamat yang boleh dihantar oleh pihak pos) ke alamat berikut:

sayklakka.la@gmail.com

Notes:
Please make your selection and payment below, so we can proceed to process your order.
Prices are already inclusive of the fees for postage and Paypal.
For deliveries outside of Malaysia, please e-mail your particulars including location (reminder: please ensure the delivery address you provide is serviceable by the postal people) to the following address:

sayklakka.la@gmail.com




When The GE Strikes 13
Design Code: ABU-GE13-0212

White


PRICE
CHOOSE YOUR ORDER FROM 1 OF THESE SIZES:



Bowl 'Em Over!
Design Code: ABU-BOWL-0112

Black


PRICE
CHOOSE YOUR ORDER FROM 1 OF THESE SIZES:



Jika membeli lebih dari 1 saiz, pilih satu saiz dahulu untuk dimasukkan
ke dalam troli, tetapkan bilangan yang diinginkan untuk saiz itu,
kemudian klik pada "Continue Shopping"
dan tokok lagi saiz lain yang diingini ke dalam troli anda.
To order for more than 1 size, please choose one size to add
to your shopping cart first, >enter the quantity you require for that size,
then click on "Continue Shopping"
and add the next size you require to the cart.

********************************************************************

Side Ad: CIFU. Ask. And you'll get it. Coming soon. www.klakka-la.blogspot
Coming Soon:

CIFU?
U.S.!
Washed Clean
2008
8 - 9 x
Ask. And you'll get it.


Also Coming Soon:
1Malaysia Keliru: Dijajah ke tak? Merdeka ke tak? (1Malaysia Confused: Colonised or not? Freed or not?) www.klakka-la.blogspot

HOW ADVANCED! Part 1 (MAJU LAH SANGAT! Bhg 1)

What Year Is This?
Sekarang Tahun Berapa?



2012. In fact, it's already mid-way through the year 2012, and pretty soon, it'll be 2013. Yup, that means we are already well inside the new millennium, that it would be somewhat awkward to label it as new anymore.

In this 'new' millennium, we have seen or heard various inventions and products, amazing, weird, or simply unthought of by the general masses in the last millennium, even as late as in the 1990's.


However, it is sad to note that some population are, even as this piece is written, still way behind, not only in the apparatus that they use or do not possess, but also in their way of thinking. Really saddening. How uncivilized. How unfortunate.



*******
From New Malaysia with wong chun wai (26-09-2009):
This has to be the funnniest story I have ever read. A group of Indonesian vigilantes calling themselves Benteng Demokrasi Indonesia (Bendera) has been busy gearing themselves up to invade Malaysia, the country's latest news online website Daily Chilli reported.


According to the group - the same one which recently set up roadblocks in Jakarta to look for Malaysians - they would travel to Malaysia via sea, land and air. When asked by the Jakarta Globe on how they intend to carry their weapons on board a plane, their spokesman said they had a way of doing it but did not elaborate.


Their weapons, which they claimed they have been collecting, included bows and arrows, samurai swords and spears. Yes, they would also be using Indonesian black magic. As part of their reconnaisance, they claimed to have sent 10 Indonesian "spies" to Malaysia. They claimed their countrymen, migrant workers and students, would be backing them. Bendera claimsto have 1,000 odd registered members - the "warriors" include 40 men without limbs and 10 on wheelchairs!



2012. Malah, sekarang telahpun pertengahan tahun 2012, lalu tidak lama lagi mucul pula 2013. Maknanya, kita sudah lama melangkah masuk ke alaf baru, hatta agak kekok untuk masih menggelarnya sebagai baru.

 Dalam alaf 'baru' ini, kita telah melihat atau mendengar pelbagai rekaan dan barangan, yang menakjubkan, pelik, atau semata2 tidak terfikir pun pada orang2 kebanyakan di alaf dulu, walaupun sudah menjejak 1990-an.

 Namun terasa sedih bila didapati ada juga manusia, walau di saat penulisan ini dibuat, yang masih tertinggal jauh, bukan saja dalam peralatan yang mereka guna atau tidak miliki, tetapi juga corak pemikiran mereka. Cukup menyedihkan. Cukup tidak bertamadun. Cukup malang.


*******
Dari Malaysia Baru dengan wong chun wai (26-09-2009):
Ini mesti cerita paling kelakar saya pernah baca. Suatu kumpulan pengawasan yang menggelar diri mereka Benteng Demokrasi Indonesia (Bendera) telah bekerjakeras menyiapsediakan diri untuk menakluk Malaysia, menurut laporan Daily Chilli, laman berita2 dalam talian terbaru di Indonesia.

Mengikut kumpulan itu - yakni kumpulan sama yang baru2 ini membuat sekatan jalan di Jakarta untuk mengesan orang2 Malaysia - mereka akan bergerak ke Malaysia menerusi laut, darat dan udara. Bila Jakarta Globe bertanya bagaimana mereka akan membawa senjata2 menaiki kapalterbang, jurucakap mereka cuma mengatakan mereka ada caranya tanpa mengulas lanjut.

 Senjata2 mereka yang dikatakan telah dikumpulkan, termasuk panah, pedang samurai dan lembing. Dan ya, mereka juga akan menggunakan ilmu sihir Indonesia. Sebagai sebahagian dari tinjauan mereka, mereka mendakwa telah menghantar 10 "perisik" Indonesia ke Malaysia. Mereka mendakwa rakan2 senegara, pekerja2 pendatang dan juga para pelajar akan menyokong mereka. Bendera mendakwa mempunyai lebih dari 1,000 orang ahli berdaftar - para "pahlawan" mereka termasuklah 40 lelaki tanpa anggotabadan dan 10 lagi yang berkerusiroda!




Kelakar Malaysia Lawan Indonesia: Kapalselam, Buluhruncing Dan Lembugila (Funny Malaysia Vs. Indonesia: Submarine, Sharpened Bamboos And Mad Cows) www.klakka-la.blogspot


My Foot Note:
No Spitting!
We Don't Want Dirty!
We Want Clean Elections!

We Want Freedom of Assembly!
X Water Cannons!
X Tear Gases!

Serius 1Malaysia: ABU Kata Jangan Meludah! Kami Tak Nak Kotor! Kami Mahu Bersih! (Serious 1Malaysia: ABU Says Don't Spit! We Don't Want Dirty! We Want Clean!) www.klakka-la.blogspot


Catatan tapakkakiku:
Dilarang Meludah!
Kami Tak Nak Kotor!
Kami Mahu Pilihanraya Bersih!

Kami Nak Kebebasan Berhimpun!
X Meriam Air!
X Gas Pemedihmata!

Serius 1Malaysia: ABU Kata Kami Mahu Bersih! Kami Tak Nak Kotor! Kami Tak Nak Meriam Air Dan Gas Pemedihmata! (Serious 1Malaysia: ABU Says We Want Clean! We Don't Want Dirty! We Don't Want Water Cannons And Tear Gases!) www.klakka-la.blogspot