AWEK2 'GADIS LITAR' SEMUA SEKSI !!!


Dipetik dari "mStar" oleh blogger TukarTiub, dalam terbitan beliau "BACA YANG INI PULAK" 2:41am 23-10-2009:
"PULAU PINANG: Pegawai Kewangan Negeri Pulau Pinang Farizan Darus berkata,
tidak berlaku penyelewengan dalam urusan penyelenggaraan tayar kenderaan
milik kerajaan negeri itu mahupun dalam pembelian minyak seperti yang dinyatakan
dalam Laporan Ketua Audit Negara 2008.
.......
Menurutnya, antara alasan untuk membuat penggantian tayar kurang 40,000 km
adalah keadaan bunga tayar yang haus atau tayar pecah, tayar haus sebelah,
tayar tidak mencengkam, tayar keras dan tayar berbunyi bising apabila
kenderaan bergerak.
......."

 EKSKLUSIF!    Dalam satu perkembangan berkaitan, seorang penyiasat persendirian (nama dirahsiakan), telah "turun padang" dan meninjau secara dekat isu yang menggemparkan 1Malaysia sepanjang minggu ini. Baca akuan bersumpah dari beliau:

Saya (Nama: ***** No. K/P: *****) seorang penyiasat persendirian. Dengan kebolehan menyiasat, saya berjaya menjejaki beberapa individu yang dipercayai boleh memberi maklumat berguna dalam isu ini. Dengan kebolehan mengintip pula, saya berjaya mendekati mereka tanpa mereka sedar yang gerak-geri dan pertuturan mereka sedang diawasi.

Ada 3 individu. Setiap mereka memegang jawatan sokongan dalam kerajaan dan sebenarnya adalah supir kepada pegawai kerajaan. Ketika diekori, mereka sedang leka bersembang di sebuah kopitiam, sementara menunggu mekanik menukar tayar kereta-kereta Proton Perdana hakmilik kerajaan yang di bawah tanggungjawab mereka. Jawapan kepada kemusykilan isu ini terdapat dalam perbualan mereka yang saya rakamkan:

Supir 1: Rajoo, kenapa tayar kau dah takde bunga?

Supir 2: Itu hari sudah Deepavali, ramai minachi datang raya juga. Jadi itu tayar sudah gatal mahu "tackle" sama itu minachi, dia sudah kasi itu bunga hadiah pada itu semua minachi juga, satu bunga pun tarak tinggal!

Supir 1: Ooo.. begitu... Ah Chong, apa pasal tayar kau pulak ada bunyi?

Supir 3: Ai yah kawan, lu takda nampak ka? Sini tempat banyak amoi cantek2 punya. Sikalang itu tayar sudah banyak syiok lor, jadi dia maw tackle mah. Dia sudah siul2 bikin bunyi2 maw kasi tarik sama itu amoi syiok jugak sama dia lor...

Supir 2: Ayoyo Ah Chong... itu macam kalu, kita punya tayar dua2 pun sama2 gatal; dua2 pun mau tackle amoi juga! Tapi Ali, you punya tayar pulak apa macam boley keras?

Supir 1: Aisey! Lagi mau tanya ka? Tayar aku pun sama gak gatal tengok awek terus keras la!


!#%*!$##*@
kahkahkahkahkah!
1Malaysia tak habis2 kena pau!
klakka-la!

___________________________________________________________

No comments:

Post a Comment